Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk. További információk a sütik használatáról.
Csermely és Társa Kft.
Nyitólap
Kapcsolat
RSS
Print
Újdonság a Volkswagenről
2016/12/13
TRANSFORM 2025+
A Volkswagen bemutatta a következő évtizedre szóló stratégiáját

• Dr. Herbert Diess: új Volkswagen születik
• Következetes átalakítás és újrapozícionálás
• Visszatérés a hosszú távon nyereséges növekedéshez, 2025-ig hat százalékra emelt forgalomarányos működési nyereség
• Milliárdos beruházások: a Volkswagen 2025-re az elektromos mobilitás piacvezetőjévé kíván válni, a szakma legerősebb digitális ökoszisztémáját kiépítve
• Régiós tervek

Wolfsburg/Budapest, 2016. december 08. – Alapvető átalakulás előtt áll a Volkswagen, amelyről a TRANSFORM 2025+ program keretében döntött a márka vezetősége. E program az elkövetkező évtizedre, illetve azon túl határozza meg a Volkswagen útját. A középpontban a márka pozícionálásának régiónkénti és piaci szegmensenkénti pontosítása áll, intenzív gazdaságosság- és termelékenység-növelés mellett. Ezzel egyidejűleg a márka jelentős mértékben kíván az elektromos mobilitás és a connectivity területeibe invesztálni. Elégedett ügyfelek, biztos jövőt nyújtó nyereségesség, hosszú távon fenntartható mobilitás és új csapatkultúra képezik a Volkswagen jövőbe vezető útjának alapjait. Az új, világszerte érvényes vízió neve „Volkswagen: Moving People Forward”.

Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke Wolfsburgban kijelentette: „Igényeink nagyok, stratégiánk ambiciózus. Ki akarjuk használni a változás kínálta lehetőségeket, eltökélten vezetve a Volkswagent a megújuló autóipar élére. A Volkswagen alapvetően átalakul az elkövetkező évek során, csupán kevés dolog marad változatlanul. Új stratégiánk végső soron átalakítási program.”

Átalakítás három fázisban
A márka átalakítása három lépésben történik. Az elsőben 2020-ig az alaptevékenység átszervezésére kerül sor, a teljes értékteremtési láncolat átstrukturálása mellett. Ezzel egyidejűleg a vállalat új területeken is megjelenik. A 2025-ig tartó második fázis során a Volkswagen immár visszanyert ereje birtokában vezető és nyereséges volumengyártóként az elektromos mobilitás élére kíván állni. Ennek keretében a stratégia szélesebb alapokra tervezi helyezni a nyereségességet, például új mobilitási szolgáltatások révén. A Volkswagen az autóipar 2025 utánra várható nagy átalakulásában is élen járó vállalatként kíván részt venni. A cél 2030-ig vezető pozíciót elérni az autózás új világában.

Világszerte „Top of Volume” pozíció
A stratégia alapeleme a volumenszegmens felső részébe, a prémium vetélytársakhoz közeli pozícionálás. Eddig a Volkswagen csak Kínában és Európában valósította meg „Top of Volume” célkitűzését. Világszerte első lépésként a termékstratégia átszervezésével és SUV-modellek offenzívájával, míg második lépésként a modellek már tervezett elektromossá alakításával érhető el e pozíció. Az új dizájnkoncepció mentén kialakított, világszerte egységes márkastruktúra e törekvések további fontos eleme.

Elektromos mobilitási offenzíva
Az elektromos mobilitás a Volkswagen márka alaptevékenységévé lép elő. „2020-tól indítjuk nagyszabású elektromos offenzívánkat. Volumengyártóként jelentősen hozzá szeretnénk járulni az elektromos autók áttöréséhez, s nem rétegtermékeket, hanem az autópiac szívét vesszük célba. 2025-re éves szinten már egymillió elektromos autót tervezünk értékesíteni, immár piacvezetőként az elektromos mobilitás területén. Jövőbeni elektromos hajtású modelljeink válnak a Volkswagen új márkajelzésévé” – folytatta a Volkswagen márka elnöke. Az elektromos offenzíva finanszírozását többek között a csekély volumenű és nyereségű hagyományos modellek, illetve változatok gyártásának megszüntetése biztosítja. Ezzel több mint 2,5 milliárd euró beruházási forrás szabadítható fel.

Vezető szerep a digitális hálózatok terén
A márka saját digitális platformot fejleszt, amely révén a Volkswagen még közelebb kerülhet ügyfeleihez, másfelől a vállalat széles körű szolgáltatásaival kíván új nyereségpotenciált feltárni. 2025-re a Volkswagen világszerte már 80 millió aktív felhasználóval számol, saját digitális ökoszisztémája ezzel vezető pozíciót töltene be az autóiparban. Az internetre csatlakozó járművek köré szerveződő saját szolgáltatások éves forgalmát 2025-re már mintegy egymilliárd euróra becsüli a Volkswagen, amely várakozásai szerint jelentősen hozzájárul majd nyereségességéhez.

Régiós tervek
Észak-Amerikában a Volkswagen rétegmárkából meghatározó és profitábilis volumengyártóvá kíván előlépni. Dr. Herbert Diess: „Jelentősen fokozni kívánjuk amerikai egyesült államokbeli tevékenységünket. Ennek során az ottani meghatározó piaci szegmensekre, azaz a SUV-modellek és a limuzinok kategóriáira összpontosítunk, ezekben bővítve erőteljesen kínálatunkat. A második hullámban új elektromos autóinkkal is megjelenünk Észak-Amerikában, s az elkövetkező évek során az elektromos infrastruktúra terén is jelentős beruházásokat tervezünk.” 2021-től a MEB-járművek helyi gyártása is beindulhat.

Kínában a már elért „Top of Volume” pozíció megerősítése a feladat, amely SUV-modellek offenzívájával és az elektromos gépkocsik gyártásának gyors felfuttatásával sikerülhet. Kínában a Volkswagen célja továbbá az intenzíven bővülő economy-szegmensben rejlő lehetőségek kiaknázása, amelyhez már megkezdődött a megfelelő modellek kifejlesztése. A Volkswagen más piacokon, így Indiában, Dél-Amerikában és Oroszországban is fejleszteni kívánja az economy-szegmensbeli részesedését.

Átalakuló vállalati struktúra és szervezet
A stratégiai offenzíva átfogó szervezeti reform mentén zajlik majd. Az új rendszer a fokozott agilitást és vállalkozó szellemet, a nyitottabb tárgyalási kultúrát, az egyszerűbb hierarchiát és a rugalmasabb munkamodelleket célozza. Mindezt új vállalati arculat, valamint a nyereségesség, a hosszú távú fenntarthatóság és a munkaerővonzás új célkitűzései segítik, amelyeket új vezetési modell és széles körű integritási kampány egészít ki.

Nyereséges növekedés emelkedő forgalommal és csökkenő költségekkel
A TRANSFORM 2025+ program következetes megvalósításától jelentős forgalomnövekedést vár a vezetőség az elkövetkező tíz év során, miközben nagyban javul a márka nyereségessége is. A forgalomarányos működési nyereség a 2015-ös két százalékról 2020-ra négy százalékra duplázódna, majd 2025-re a tervek szerint hat százalékig emelkedne tovább. 2025 után a cél e mutató további emelése. Nagy lépés a biztos jövőt jelentő jövedelmezőség felé a november 18-án közzétett jövő-megállapodás, amely 2020-ig konkrétan évi 3,7 milliárd eurós pozitív hatást fejtene ki az eredményre, ebből 3,0 milliárd jutna a németországi termelési helyszínekre. Beruházási volumenét – mintegy 4,5 milliárd eurós szinten – változatlanul tartani kívánja a Volkswagen márka az elkövetkező évek során, ami a növekvő operatív nyereségességgel már középtávon egyértelműen pozitív nettó cash-flow-t eredményez.


Címünk:
Csermely és Társa Kft.
8230 Balatonfüred
Fürdő u. 25.
Telefon: 87/580-650
Telefax: 87/580-664
E-mail: szalon@csermelyestarsa.hu, szerviz@csermelyestarsa.hu, raktar@csermelyestarsa.hu
Internet: www.csermelyestarsa.hu
Nyitva tartás:

Értékesítés:
Hétfőtől péntekig 8-17 óráig (kérésre tovább is vagyunk)
szombaton zárva (előre egyzetetett időpontban kinyitunk)
vasárnap zárva vagyunk

Szerviz:
hétfőtől péntekig 8-17 óráig tart nyitva
szombaton ZÁRVA, kivéve Június-Július-Augusztus hónapokban: 9-13 óráig tart nyitva
vasárnap zárva

Alkatrész:
hétfőtől péntekig 8-17 óráig
szombaton ZÁRVA, kivéve Június-Július-Augusztus hónapokban: 9-13 óráig tart nyitva
vasárnap zárva

Mobilitásgarancia 0-24 óráig hívható: 1/345-1776 és ingyenesen: 80/204-143
Az alábbi szolgáltatásokat nyújtjuk:
Volkswagen és Škoda gépkocsik garanciális és garanciaidőn túli szervizelése, VW, Škoda, Audi, Seat és egyéb márkák szervizelése, javítása, karosszériajavítás, fényezés, zöldkártya, futóműbeállítás, fékhatás-mérés, fényszóróbeállítás, gumicsere, műszaki vizsgáztatás, klímajavítás, autómosás, gyári és utángyártott alkatrészek értékesítése, autós tartozékok értékesítése, autómentés, teljeskörű kárügyintézés, hitelügyintézés stb.