Újdonság a Volkswagenről
2019.04.18.

Az ID.ROOMZZ világpremierje Shanghaiban

- Zéró emissziós SUV: a tágas, három sor üléssel rendelkező sorozatgyártású modell 2021-ben kerül piacra Kínában- Nyílt tér: Az új üléskonfigurációval az ID. ROOMZZ egy kerekeken guruló társalgóvá is átalakítható- Az IQ.DRIVE rendszerek kombinálása: Az ID.Pilot módban a koncepcióautó aktív vezető nélkül önállóan közlekedhet
ID.ROOMZZ

Wolfsburg / Shanghai / Budapest, 2019. április 15. – A Volkswagen a mai napon leleplezte az ID. járműcsalád legújabb tagját, az ID.ROOMZZ modellt az Auto Shanghai előestéjén tartott „Brand SUV Night” bemutatón. A variálható all-rounder autó egy zero-emissziós SUV az ötméteres kategóriából, mely megfelel mind a családi, mind az üzleti élet elvárásainak. A szériaváltozat 2021-ben a kínai piacon fog először bemutatkozni. Az ID.ROOMZZ karosszériája szépen adja vissza az ID család letisztult, homogén vonalvezetését. A koncepcióautó több részletével új lehetőségeket mutat be a teljes méretű SUV kategóriában.

„Ez a SUV egy monolit, amely olyannak látszik, mintha egyetlen tömbből formáltuk volna meg. Az akkumulátor által működtetett ID. ROOMZZ könnyedén mozog - csendesen és kibocsátás nélkül ”- mondja Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető tervezője.

Az ID. ROOMZZ ötvözi a jövőbeli IQ.DRIVE rendszereket – szükség esetén az ID.ROOMZZ teljesen automatikusan képes (4. szint) a forgalomban közlekedni ID.Pilot üzemmódban. A jármű utasai interaktív kijelzőkön keresztül kapnak tájékoztatást.

A teljesen új, változtatható belső koncepció nagymértékben individualizálható. Különböző ülés-konfigurációi nemcsak az utasok személyes igényeihez igazíthatók, hanem az adott vezetési módhoz is.

Amikor a vezető teljesen automata vezetési módra vált, az egyes ülések 25 fokkal befelé fordulhatnak, így segítve az utastérben a kommunikációt, a társalgó-jellegű hangulat elérését. Továbbá, amikor az autó az teljesen automatikusan közlekedik, ID. Pilot Relax üzemmód lehetővé teszi, hogy az utasok egyénileg, igényüknek megfelelően állíthassák be ülésüket. Ebben az üzemmódban az ülések a függőleges helyzetből szinte teljesen lehajthatók.

Az ID. ROOMZZ nem rendelkezik hagyományos műszerfallal. A manuális „ID. Drive üzemmódban a digitális pilótafülke a kormánykerékkel együtt a vezető előtt áll. A digitális pilótafülke egy üvegpanelből áll. A digitalizált kormánykereket koncepcionálisan integrálták a panelbe.

A belső térben használt anyagok is szokatlanok. Az üléshuzatok például az AppleSkin™ -ből készülnek - új termék, amely megújuló nyersanyagból áll. Az ajtóborítások „ID.Light” részein speciálisan feldolgozott fa furnérokat használnak. A CleanAir rendszer aktív szűrőrendszert használ annak biztosítására, hogy a jármű belsejében lévő levegő még akkor is tiszta marad, ha a környezeti levegő nem az lenne.

A 82 kWh akkumulátorral az ID.ROOMZZ akár 450 km (WLTP) vagy 475 km (NEDC, Kína) hatótávolsággal rendelkezik, mielőtt az akkumulátort fel kellene tölteni. Körülbelül fél óra alatt a koncepcióautót kapacitásának 80% -ára lehet feltölteni egy gyors, 150 kW-os (DC) töltőrendszer segítségével.

Két elektromos motor folyamatosan képes mindkét tengelyt 225 KW / 306 LE (elektromos 4MOTION) rendszerteljesítménnyel meghajtani. Az ID.ROOMZZ 6,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km / h-ra és elérheti a legfeljebb 180 km / h sebességet (elektronikusan szabályozott). Mint minden E-autó esetében, a maximális nyomaték a kezdetektől fogva elérhető.

Az ID.ROOMZZ-t április 18-26. között az Auto Shanghai 2019-en, az egyik legnagyobb kínai autóipari kiállításon mutatják be a nagyközönségnek.