Újdonság a ŠKODA-ról
2022.03.16.

A ŠKODA FABIA MONTE CARLO – Kompromisszumot nem tűrően dinamikus

Mladá Boleslav/Budapest, 2022. február 21. – Különleges MONTE CARLO változattal teszi teljessé a ŠKODA a FABIA új, negyedik generációjának kínálatát. A kezdetben kizárólag a FABIA számára bevezetett, jól csengő név immár 2011 óta képviseli a sportos életstílust, a márka e legendás ralin aratott számos sikerének állítva emléket. Karosszériájának fekete részletei az új FABIA dinamikus megjelenését erősítik, míg belterét vörös stílusjegyek, a kartámaszokon és a műszerfalon pedig karbonhatású felületek határozzák meg. A FABIA MONTE CARLO négyféle motorváltozattal rendelhető, amelyek az 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel.
skoda

Immár 2011 óta járulnak hozzá a sportos MONTE CARLO változatok a FABIA nagy sikeréhez, amelyeket a márka e legendás ralin aratott számos sikere inspirált és az Active, Ambition és Style felszereltségi szinteket egészítik ki. A MONTE CARLO verzió háromféle 1,0 literes, háromhengeres, illetve egy négyhengeres 1.5 TSI motorral kapható, amelyek teljesítménypalettája 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) között húzódik.

Dinamikus arányok és érzelemdús dizájn fekete stílusjegyekkel

A Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztirányú platformjára váltva még dinamikusabb arányok és érzelmekben még gazdagabb formavilág jellemzi a FABIA negyedik generációját. Ezt a vizuális benyomást erősítik tovább az olyan MONTE CARLO stílusjegyek, mint például a fekete ŠKODA-hűtőrács, a modellspecifikus első és hátsó lökhárító, a fekete hátsó diffúzorelem, illetve a 16 és 18 col közötti peremátmérőjű, ugyancsak feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák. A ŠKODA kizárólag a FABIA MONTE CARLO számára kínálja egyaránt fekete és polírozott Proxima (16 col), illetve Procyon (17 col) könnyűfém keréktárcsáit.

Sportülések alapfelszerelésként és specifikus, dinamikusabb háttérrel kialakított digitális kombinált műszeregység

A még tágasabb beltér alapfelszereltségét bővítik az integrált fejtámlákkal kiformált sportülések és a háromküllős, multifunkciós kormánykerék. Az utasteret túlnyomórészt fekete alaptónusa határozza meg, míg a műszerfal vízszintes dekorbetétjén, a középkonzolon és az ajtófogantyúkon vörös stílusjegyek láthatók, az első ajtók kartámaszait és a műszerfal alsó részét pedig karbonhatású felülettel alakították ki. A FABIA MONTE CARLO számára a modellsorozat összes biztonsági és vezetői segédrendszere, kényelmi funkciója, valamint infotainment-berendezése rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként rendelhető digitális kombinált műszeregység modellspecifikus, dinamikusabb háttér előtt jeleníti meg információit.


A Monte-Carlo a Monaco Brands bejegyzett márkavédjegye.


Külső megjelenés – Fekete stílusjegyek a dinamikus fellépés szolgálatában



·         Sportos megjelenés egyaránt fekete hűtőráccsal, külső tükörházakkal és hátsó diffúzorral

·         Alapfelszereltség: LED-technikájú fényszórók és 16 colos, fekete könnyűfém keréktárcsák

·         A piaci szegmens legjobb aerodinamikai jellemzői, akár 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw)


Mladá Boleslav/Budapest, 2022. február 21. – Sportos formavilágú első és hátsó lökhárító, illetve fekete stílusjegyek határozzák meg az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO külső megjelenését. Sportos arányai, határozott rajzolatú fényszórói és akár 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái különösen sportos fellépést kölcsönöznek számára.


Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: „Új MONTE CARLO változatával még jobban érvényesülhet a FABIA legújabb, negyedik modellgenerációjának érzelmekben jóval gazdagabb formavilága. Karosszériája hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett, emellett olyan dinamikát sugároz, amit a modellspecifikus kialakítású első és hátsó lökhárító erősít tovább. Fekete részletei – mint például a hűtőrácsa vagy külső visszapillantó tükreinek házai – már első pillantásra felismerhetővé teszik a sorozat új csúcsmodelljét, egyben folytatják a MONTE CARLO modellek hagyományát.”

Számos fekete eleme még sportosabb megjelenést kölcsönöz az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO számára. A markáns ŠKODA-hűtőrács szegélye mellett éppúgy fényes feketében jelenik meg a modellspecifikus első lökhárító légterelő pereme, mint a külső visszapillantó tükrök házai, az oldalsó küszöbborítások díszlécei és a sportos hátsó lökhárító diffúzoreleme. A csomagtérajtó „ŠKODA” felirata már gyárilag fekete, kívánságra pedig a tető is fekete fényezést kaphat. A sorozat sportos csúcsmodellje emellett első sárvédőin MONTE CARLO plakettet hordoz, illetve sötétített hátsó szélvédővel és oldalablakokkal (SunSet) készül.

LED-technikájú fényszórók és ködfényszórók

A FABIA MONTE CARLO határozott rajzolatú fényszórói már alapkivitelben LED-technikával készülnek, extrafelszerelésként pedig teljes-LED kivitelben is rendelhetők, amely még intenzívebb tompított és távolsági fényt, emellett kanyarvilágítás- és kanyarodófény-funkciót is kínál. Az alapfelszereltségben ködfényszórók is szerepelnek. Az új FABIA MONTE CARLO gyárilag aerodinamikailag optimalizált, akár ki is vehető műanyagbetétekkel kiegészített, 16 col peremátmérőjű, fényes fekete Proxima könnyűfém keréktárcsákkal készül. Extrafelszerelésként a szintén aero-betétekkel kialakított, 17 colos, fekete polírozott Procyon, valamint a 18 colos Libra könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak.

A piaci szegmens legjobb aerodinamikai tulajdonságai – akár 0,28-os légellenállási együttható

Olyan ötletes részletmegoldásainak köszönhetően, mint az első lökhárító alsó légbeömlő nyílásában elhelyezett, aktívan állítható hűtőzsaluzat és a jármű aljának kiterjedt burkolata, 0,28-os légellenállási együtthatójával (cw) az új FABIA a kisautók piaci szegmensének legjobb értékével büszkélkedhet. A hűtőzsaluzat aktívan állítható lamellái mérsékelt hűtési igény esetén záródnak, így javítva az autó légellenállási tulajdonságait. Ezzel 120 kilométer/óra állandó sebesség mellett 100 kilométerenként akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakaríthat, kilométerenként akár öt grammal mérsékelve a FABIA szén-dioxid-kibocsátását. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások alkalmával a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb hűtőlevegő áramolhasson be.