1. Hírek
  2. A tanulmánytól a sorozatgyártású ID. Buzz1 modellig – Hogyan született meg az elektromos Bulli?
Újdonság a Volkswagen Haszonjárművekről

A tanulmánytól a sorozatgyártású ID. Buzz1 modellig – Hogyan született meg az elektromos Bulli?

Hannover/Budapest, 2022. május 6. – Nagyjából öt év kemény munkával telt el a Volkswagen Haszonjárművek és a Volkswagen Személyautók fejlesztőcsapatai részéről az ID. Buzz tanulmánymodell és az idén ősszel a kereskedőkhöz érkező sorozatgyártású kivitel bemutatása közötti időszak. Hogyan sikerült végül a tervezőknek egy tisztán elektromos kisbusz, illetve transzporter-változat formájában ötvözni a legendás „Ős-Bulli” (T1) alapelvét a koncepciómodell letisztult vonalvezetésével? Hogyan felelhettek meg a mérnökök ennek során a korszerű elektromos autókkal szemben a biztonság, a menetkényelem és a mindennapos használhatóság terén megfogalmazott minden elvárásnak? S hogyan kellett az összeszerelés és a főegységgyártás munkatársainak oly módon integrálniuk az összes komponenst a hannoveri termelési folyamatba, hogy az ID. Buzz ma már a további Bulli-modellekkel (T6.1 és új Multivan) közös szerelőszalagon készülhessen? Mindezen kihívások során a Volkswagen Haszonjárművek televíziós forgatócsoportja kísérte végig a résztvevőket, pontosan dokumentálva titkos munkájukat. Az így született izgalmas riport a https://youtu.be/AG-cTPRXle4 hivatkozáson tekinthető meg.

lnf Open Corner

Egyformán fontosnak számított az egyes márkákon is átívelő együttműködés és munkamegosztás az ID.-család kisbusz és áruszállító változatának kifejlesztése során. A formatervezők és konstruktőrmérnökök közösen keresték a lehető legelőnyösebb koncepciót, amely minden előzetes célkitűzésüknek megfelel. Az ID. Buzz1 hét évtizedes Bulli know-how alapjain született meg, s az újdonságnak egyszerre kellett elnyernie a tekintélyes rajongótábor és az új ügyfelek tetszését. Mindemellett a lehető leggazdaságosabban is kell üzemelnie, amihez éppúgy nagyban hozzájárultak a Moduláris elektromos platform (MEB) csekély súrlódási veszteségek jellemezte hajtásrendszer-komponensei, mint a jármű karosszériájának, aljának és kerekeinek kiváló aerodinamikai tulajdonságai. A legapróbb részletekre is kiterjedő sok-sok aprólékos munka eredménye önmagáért beszél: 0,285-es értékével az ID. Buzz1 légellenállási együtthatója (cw) alacsonyabb minden más Bulli-modellénél.


A kézzel készült első prototípusok révén derül ki, vajon minden tervezési adat és szimuláció átültethető-e a virtuális világból a valóságba. A minőség bizonyítéka a tesztekben rejlik, így az ID. Buzz1 is összetett és igényes tesztmaratont küzdött végig Európa-szerte extrém körülmények között, hogy elektromos Bulli-modellje is maradéktalanul megfeleljen a Volkswagen legmagasabb minőségi követelményeinek. Előbb extrém meleg, a porszáraztól a trópusi nedves körülményekig, azután dermesztő hideg, ugyancsak a száraztól a nyirkosig, útburkolatról pedig sok helyen nem is beszélhetünk e tesztek során. Egyes szakaszokon ugyanis éppen azt szimulálják, hogyan juthat esetleg por, eső, hó vagy jég az illesztéseken keresztül az autó karosszériába és aljába, ahol később problémákat okozhat.


A hossz- és az oldalirányú erők szétválasztása szolgálatában többlengőkaros hátsó felfüggesztésekkel szerelt ID. Buzz1 és ID. Buzz Cargo2 Skandinávia messzi északi tájain tehetett tanúbizonyságot havon és jégen kínált menetdinamikai képességeiről. A nagy hidegben végzett tesztek emellett az anyagválasztást és -méretezést, az elektromos és elektronikai funkciókat, a futóműhangolást, az alacsony súrlódási együtthatójú útfelületeken nyújtott elindulási, fékezési és kormányzási képességeket, valamint a teljes jármű hőmenedzsmentjét is hivatottak voltak vizsgálni.


„A Bulli olyan jármű, amely mindig is utolérhetetlen mindennapos használhatóságával tűnt ki” – hangsúlyozta Stefan Lutz, a Volkswagen Haszonjárművek a modellsorozatért felelős műszaki projektvezetője. „Ezért is teszteljük az ID. Buzz1 modelleket mindenfajta körülmények és időjárási viszonyok között. A hajtásrendszernek éppolyan hibátlanul kell működnie, mint a különböző folyadékköröknek, az összes berendezésnek és kezelési folyamatnak, illetve a műszereknek és a kijelzőknek. Csakis így lehetünk biztosak abban, hogy az autó a világ minden régiójában zavartalanul üzemel majd”.


Ennek során pedig részletekbe is mentek: a hűtőkamrában például azt is vizsgálták, hogy a fűtőfunkció az indítást követően milyen gyorsan olvasztja le a jeget a külső visszapillantó tükrökről: mindössze három perc múlva már zavartalan hátralátást kell biztosítaniuk az előzetesen mínusz 20 fokon befagyott tükröknek.


A fejlesztés teljes története itt érhető el: https://youtu.be/AG-cTPRXle4

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.